BHP.pl Moje konto  
  Katalog » książki » bhp » WiP - UOH0032 Moje konto     
Kategorie
książki (349)
» bhp (54)
» prawo (kodeksy, przepisy) (74)
» zarządzanie bezpieczeństwem (3)
» profilaktyka (11)
» regulaminy - instrukcje (18)
» ochrona przeciwpożarowa (8)
» HACCP / GMP / GHP (55)
» ryzyko zawodowe (8)
» ergonomia (3)
» choroby zawodowe (6)
» wypadki (8)
» czynniki szkodliwe (16)
» ochrony (1)
» wydawn. elektroniczne - e-booki (80)
» kalendarze (4)
programy komputerowe (91)
filmy / prezentacje / plakaty (100)
druki (81)
materiały szkoleniowe (193)
instrukcje stanowiskowe (1039)
znaki bhp (374)
Producenci
Szukaj
Wyraz(y):
Przedział cenowy:
do
Kategoria:
Zaawansowane
Informacje
Regulamin sklepu
Dostawa, płatność, zwroty
Napisz do nas
O nas
Warunki reklamy w sklepie
Mapa Sklepu
Katalog produktów
Kontakt
e-mailsklep@bhp.pl
FAXfax 58 333 45 73
Teltel. 58 56 232 37
Kto jest online
Obecnie w sklepie jest
 1 Gość
 online.
Informacje o produkcie
Pracownik administracyjno-biurowy. Organizacja pracy, zagrożenia i szkolenia bhp
Kliknij, aby powiększyć
Numer katalogowy WiP - UOH0032
Producent Wiedza i Praktyka, Warszawa
Cena brutto: 43,00 zł
Zamawiana ilość:  
Opis produktu
W książce zostały omówione wymagania dotyczące prawidłowej organizacji pomieszczeń i stanowisk pracy biurowej oraz pomieszczeń higienicznosanitarnych zarówno z punktu widzenia wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy, jak i zasad ergonomii. Zaproponowane zostały również metody i narzędzia ułatwiające kompleksową ocenę warunków pracy pracowników administracyjno-biurowych oraz zagadnienia dotyczące szkoleń dla tej grupy pracowników.

Praca biurowa powszechnie postrzegana jest jako lekka, pozbawiona w zasadzie czynników narażających osoby, które ją wykonują, na uciążliwości czy nawet zagrożenia dla ich życia i zdrowia. Opinia ta może pokrywać się z rzeczywistością. Jednak jest tak tylko wtedy, gdy stanowiska pracy biurowej zorganizowane są nie tylko zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, ale również zasadami ergonomii. Zbyt często jeszcze przy projektowaniu stanowiska pracy zasady ergonomii są pomijane lub traktowane zupełnie marginalnie. Jest to podejście z gruntu niewłaściwe.

SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
Wymagania bhp dla pomieszczeń pracy biurowej
Pomieszczenia i urządzenia higienicznosanitarne
Oświetlenie
Hałas
Ogrzewanie
Wentylacja, klimatyzacja
Bakterie Legionella
Instalacje i urządzenia elektryczne w pomieszczeniach biurowych
Ochrona przeciwpożarowa pomieszczeń administracyjno-biurowych
Czynności zabronione w pomieszczeniach administracyjno-biurowych w zakresie ochrony przeciwpożarowej
Ergonomia w organizacji stanowisk przy pracy biurowej
Czynniki ergonomiczne kształtujące stanowisko pracy
Organizacja i wyposażenie stanowiska pracy biurowej w aspekcie ergonomii
Siedzisko  
Podnóżek  
Poziom płaszczyzny pracy w pozycji siedzącej  
Pole widzenia 
Przygotowanie stanowiska pracy biurowej w aspekcie ergonomii 
Ocena warunków pracy na stanowiskach pracy biurowej
Listy kontrolne
Ocena ryzyka zawodowego
Dokumentowanie ryzyka zawodowego
Informowanie o ryzyku zawodowym
Ocena zagrożeń i ryzyka zawodowego pracownika zatrudnionego przy obsłudze komputera
Karta oceny ryzyka zawodowego
Ogólne wymagania dotyczące szkoleń w dziedzinie bhp
Zasady szkolenia w dziedzinie bhp pracowników biurowych
Cele szkolenia
Organizatorzy szkolenia
Formy szkolenia
Ramowe programy szkolenia
Ramowy program instruktażu ogólnego
Ramowy program instruktażu stanowiskowego
Ramowy program szkolenia okresowego pracowników administracyjno-biurowych
Instruktaż ogólny pracowników biurowych
Instruktaż stanowiskowy pracowników biurowych
Szkolenie okresowe pracowników administracyjno-biurowych
Zwolnienia z odbycia pierwszego po rozpoczęciu pracy szkolenia okresowego
Egzaminy
Dokumentowanie odbycia przez pracowników szkoleń w dziedzinie bhp
Materiały pomocnicze do szkoleń w dziedzinie bhp pracowników administracyjno-biurowych
Odpowiedzialność i obowiązki pracodawcy
Obowiązki, uprawnienia i odpowiedzialność pracownika
Profilaktyczna ochrona zdrowia
Wypadki przy pracy i choroby zawodowe
Wymagania bhp dla pomieszczeń pracy biurowej
Ergonomia stanowiska biurowego
Wymagania bezpieczeństwa pracy przy obsłudze wybranych urządzeń biurowych
Monitory ekranowe
Kserokopiarki
Niszczarki dokumentów
Bindownice
Klimatyzatory
Zasady postępowania w razie wypadku – pierwsza pomoc przedmedyczna
Urazy głowy
Urazy klatki piersiowej
Urazy kręgosłupa
Urazy kończyn
Porażenie prądem elektrycznym
Ochrona przeciwpożarowa
Zasady postępowania na wypadek powstania pożaru
Bibliografia
Akty prawne 
Polskie Normy
Literatura
Internet

Autor: Zygmunt Wieczorek
Liczba stron: 164
Oprawa: miękka
Wydanie: 06-2016
Data dodania produktu: 04 luty 2015.
» Kliknij, aby pobrać opis w formacie PDF Kliknij, aby pobrać opis w formacie PDF
» Informuj mnie o aktualizacjach Pracownik administracyjno-biurowy. Organizacja pracy, zagrożenia i szkolenia bhp
» Napisz recenzję tego produktu!
» Zadaj nam pytanie...
Poprzedni produkt Produkt 17 z 54 w kategorii bhp Następny produkt
Koszyk
... jest pusty
Zaloguj się
E-mail:
Hasło:


Bezpieczne logowanie

Nowy użytkownik

Zapomniałeś hasło?
Reklama
PENTA Soft - programy komputerowe dla bhp
Nowości
Kalendarz księgowo-kadrowy 2018
Kalendarz księgowo-kadrowy 2018

49,20 zł

Zobacz wszystkie
  22 luty 2018     7759626 wywołań od 11 maj 2007